Saturday 1 November 2014

Seperti selalunya, aku mohon KUAT !

Andai saja boleh aku bicarakan
betapa sukarnya hidup ini. 
betapa aku ingin menceritakan kesusahan ini pada org yg aku sayang.
          
Hati kata, 
" Ceritalah..ceritakan pd mereka apa yg kau rasa. Ceritakan bagaimana engkau lalui semua ni. tak elok pendam sorang-sorang." 
          
Tapi setiap kali itu jugak aku mengingati kembali, hadaf aku ke sini
Minda aku mulai terbayangkan betapa aku sudah lama bertahan hingga sampai ke detik ini.
fikiran aku mula menerawang ke desa halaman, 
dgn tulusnya wajah kedua insan yg aku sayang merenung aku dalam-dalam
          
Kalau tidak kerana mereka, 
mana mungkin aku bertahan
kalau tidak kerana mereka yang terlebih dulu merasai kesakitan dan kesusahan membesarkan aku, mana mungkin aku mampu berkata TIDAK untuk perjalanan ini
mana mungkin juga aku katakan
          
" CUKUPLAH. aku sudah letih...."
          
Aku selalu rasa, 
" Ya Tuhan. aku ingin kembali pd jalan aku bermula"
'' Ya Allah. aku nak hentikan langkah ini di sini saja."
"Ya Allah. tak sanggup aku membawa harapan mereka.
'' Ya Allah. aku tak kuat untuk ini" 
          
Ya Allah Ya Allah Ya Allah
Engkau yang selalu aku seru
dalam jaga dan lena
dalam solat dan juga doa-doaku
          
Tidak aku minta lebih
aku cuma mohon kekuatan untuk perjalanan tanpa henti ini. aku cuma.. cuma mahukan kekentalan hati. 
cuma inginkan gagahnya kaki 
          
aku cuma mahukan janji, 
" Janji kalau yg diuji itu sentiasa akan jadi org yg Engkau sayang."
          
Aku cuma inginkan rasa yakin,
"Yakin bahawa kalau yg merasa sakit itu janjinya PASTI SYURGA" 
          
Ya Rabbi, 
keluhan berat aku lepaskan
kusut kepala aku leraikan
sesak dada aku kembalikan
pada-Mu duhai Tuhan yg ku sayang
          
Semoga dengan gugurnya air mata
Semoga dengan tangisan dek sakit ini
Sedikit sebanyak mampu menggugurkan dosa aku yang tak tertanggung lagi
          
Allah. Seperti selalunya,
Aku mohon kekuatan. 



          
Irbid, Jordan 
(1/11/14)
11:18 PM

No comments:

Post a Comment