Saturday 28 December 2013

move on!

"Huda, kamu tahu kenapa Allah masih lagi uji kamu?''

monolog sendirian.

Ya, memang aku tak mampu untuk nak jadi kuat seperti mereka.
memang aku lemah. memang aku mudah jatuh dan tersungkur.
memang aku mudah mengalah.

memang. memang. memang.

tapi .


aku jauh sekali bukan ingin menyalahkan takdir.
jauh sekali mengaku kuat tanpa Dia.

aku juga punya sekeping hati ini yg menangis saat berduka.
aku tak kuat. aku tak mampu bersendirian.
aku juga menangis. saat duka dan gembira.

sampai satu ketika,
aku buntu.
gagal memahami hati dan perasaan sendiri.

aku sangka aku sudah cukup kuat untuk jalan ini.
aku sangka aku mampu bertahan.

the moments when I feel as if the world is laughing at me.
Yaaa..best solution, a note to myself.


ketika ini, aku coretkan sesuatu.
entah kenapa, aku pun tak pasti.
yang pasti. ini dari HATI.

Kamu sangka jalan itu mudah,
tapi ternyata jalan itu tidak semudah yg kamu sangka.
kamu sangka kamu sudah berusaha,
tapi ternyata usaha kamu hanyalah picisan dari keringat yg tak pernah ada.

Barangkali kamu lupa kamu pembawa panji agama!
Kamu lupa kamu siapa!
Kamu lupa tanah ini milik siapa!
Kamu lupa nikmat ini kepunyaan siapa!
sdgkan kamu HANYA insan kerdil yg tak punya apa-apa.
yg HANYA tahu berjalan menongkah langit,tanpa pedulikan siapa-siapa.

Usah bangga, usah sombong.
Kerana walau sedikit pun ilmu yg kamu ada, itu bukan apa-apa.
melainkan milik Dia semata.

Ya Allah. . .

" Berikan aku kekuatan dengan kekuatan yang luar biasa"

moga Engkau redha.





No comments:

Post a Comment